Pomppuja ja uusi haalari

Posted on

Minusta tuntuu, että kaikki kuvat mitä Pupusta saan pihalta onnistumaan, on pomppimista johonkin suuntaan enempi tai vähempi. Koiraan on kyllä tullut muutenkin enempi virtaa, niin että yhtenä päivänä lenkin jälkeen olin valmis myymään sen ensimmäiselle ohikulkijalle. Pupu on aina reagoinut proteiinin lisääntymiseen ruokavaliossa ja taas on käynyt niin, että koirasta on löytynyt ihan uusi vaihde, kun on saanut nappulan rinnalla osittain raakaruokaa. Toivottavasti tämä menee ohi. Tuolla aiemmin mainitulla lenkillä, Pupu haukkui aivan pieniin läjiin ohi meistä ohi menevän sheltin, joka katsoi kauhuisena. Purkaukseen ei edes auttanut päässä ollut kuonopanta. Yleensä Pupu sanoo jokaiselle ohi kuljettavalle koiralle vuh, mutta tämä oli nyt 100% enemmän haukkumista.

Naomi sai uuden Hannan ompeleman haalarin, ensimmäinenhän piti sopia, mutta kotona sovituksessa puku ei sopinutkaan vaan Naomin vatsanympärys oli aivan liian suuri.  Nyt sitten Hanna teki ihan kaikkien mittojen mukaan (ensimmäinen oli valmis, jonka oletin mahtuvan) ja nyt siitä tuli täydellisen sopiva. Haalarissa on fleecevuori, välissä vanu ja päällä ulkoilukangas, nyt kelpaa neidin tepsutella pakkasessakin.

dsc_9423.JPG
Ja pomppu lähtee…

 dsc_9424.JPG
Ilmalento…

dsc_9426.JPG
Ja tadaa! Lumikasasta löytyi lelu!

dsc_9524.JPG
Ja yllättäen, pomppaa!

dsc_9518.JPG
Jekku, sä oot tylsä, leiki mun kaaaaaaaaa! Pupu aina tekee ulvohaukun turhautuessa, jos joku ei halua riehua sen kanssa.

dsc_9475.JPG
Ravistus, läpäläpäläpä.

dsc_9488.JPG
Aidan vartijat

dsc_9502.JPG
Naomin uusi haalari, joka on tehty juuri Naomille, mopsin vartaloiselle harjakoiralle 😀

dsc_9505.JPG


Paremmalta näyttää

Posted on

Jekkusen korvat alkaa olla paranemaan päin. Toisessa ei enää oikeastaan näy enää mitään mainittavaa ja toisessa näkyy enää vain punainen piste. Mutta edelleen kun huppu ei pysy pihaleikeissä, niin sisälle tullessa ja useampi tunti sen jälkeen korvat ovat tulipunaiset ja kuumat pitkään, vähän niinkuin omat posket pakkasulkoilun jälkeen. Mutta remmilenkillä, kun huppu pysyy, niin korvat on ihan normaalit vaaleat ja viileät.

dsc_9320.JPG
Jekun oikea korva

dsc_9324.JPG*
Vasen, jossa haavauma näkyy enää punaisena pisteenä.

dsc_9327.JPG
Räjähtänyt koira pihaleikeistä, kuvausta varten pääsi nojatuoliin.

dsc_9336.JPG
Antakaa mun levätä 😀

dsc_9351.JPG
Naomi päiväunilla (tietty)

dsc_9354.JPG
Pupustakin virta poissa.


Pakkasta!

Posted on

Nyt on pakkasia riittänyt. Edelleenkään Jekun ja Pupun vauhtia se ei hidasta. Mittari näyttää -20’C ja nämä kaksi painelee lenkillä, niin kuin ei mitään. Vasta eilen illalla -25’c sai Jekun jo hieman nostamaan koipiaan. Naomista sen sijaan tulee ihan jalaton noissa lukemissa, ensin menee käyttökelvottomaksi yksi jalka, sitten seuraava ja lopulta pitää könkätä hirveää vauhtia ovelle, että pääsisi sisälle. Asiansakkin neiti tekee vajaassa minuutissa, jotta ei paleltuisi.

Nyt on onneksi luvattu lämpimämpää, mikä tarkoittaa sitä, että Pupu pääsee viimein pesuun ja trimmaukseen, ihana saada tuo risuparta pois 😀

04022012554.jpg
-20’c lenkillä ja kahdella tyypillä ei tunnu missään.

04022012555.jpg
Voisi vaikka alkaa leikkimään!

04022012558.jpg
Naomin mielestä tässä ei ole mitään järkeä!

04022012560.jpg
Äkkiä sisälle takkatulen lämpöön!

04022012561.jpg
Hei, kuuraparta, Pupu lenkin jälkeen jäisessä parrassaan 😀


Karvaturpia ja karvakorvia

Posted on

Karmaiset pakkaset tulivat ja jouduin nyt siirtämään Pupun pesua. Se on hirmuinen karvaturpa viikon parrassaan, mutta en mä raaski sitä ajella, ettei naama jäädy, puhumattakaan tassuista. No ensi viikoksi on luvattu lämpimämpää, kuin tämä -19 ja kova tuuli, joten josko sitten Pupukin pääsisi pesulle ja trimmiin. Kivasti sillä onkin taas tukka kasvanut.

Jekun kohdalla on pitänyt miettiä noita korvia. Nyt pakkasilla ajellut ohuet korvat paleltuvat herkästi. Kokeilimme pipoa, mutta ei se toimi, se vääntää korvia niin, että ne alkavat lupottaa. No nyt kasvatin niihin karvoja hieman ja nyt ne sitten lupottaa senkin takia… Pieni pelko on, että nuo korvat ei jää pystyyn lopullisesti, 1,5 viikon karva korvassa, joka on pysynyt pystyssä jo yli kuukauden, aiheuttaa kumminkin korvan tipahtamista. Toinen korva on vielä epävakaampi… Yritän toki ne pitää kaljuna kunhan pakkaset menee, mutta jos ne tippuu, niin ei siinä auta muu kuin kasvattaa karvat ja Jekusta tulee luppakorva Naomin tapaan. Tai no, Naomihan nosti nuo korvansa 5 vuotiaana ja on nyt semmoinen puoliluppa 😀

Naomilla oli tuossa pari parempaa päivää, mutta nyt pakkasten myötä tuli vähän hiipumista. Naomi leikki hulluna Jekun kanssa muutamana iltana.

30012012536.jpg
Kuukauden parta, varsinainen Ransu.

30012012513.jpg
Leiki mun kaaaaaa….

30012012516.jpg
Okei…

30012012518-002.jpg
Ja sit mentiin, kamerakännykkä ei pysynyt mukana.

 30012012521.jpg

jekku3-001.jpg
Piloillaan tehty kuva miltä Jekku näyttäisi luppakorvaisena… Aika hassun näköinen 😀 (Kuva Royalette’s Photography)


Porukalla pihamaalla

Posted on

Kun oli kaunis ilma, ilkoulutin lenkin päätteeksi kameraakin koirien kanssa pihamaalla. Jekku ja Pupu riehuivat odotetusti, mutta nyt Naomikin innostui kuin vanhaan hyvään aikaan, vaikka Pupukin oli mukana. Naomi vahti juoksijoita ja tilaisuuden tullen teki hyökkäyksen Jekun kimppuun. Oli ihana nähdä sitäkin muutakin, kuin tärisemässä pihamaalla. Jekku keksi pihamaalta poikien tekemän luolan ja sieltä käsin teki juoksupyrähdyksiä sekä hyökkäyksiä Pupun kinppuun.

Naomin kanssa saa nykyään olla varovaisempikin. Sehän hyppii nykyään jo tulijoiden päälle, mutta lenkkeillessäkin se ei enää kierrä arkana muita koiria. Kun sillä on flexi, niin se yrittää mennä muiden luokse vaivihkaa. Yhtenä päivänä päästin sen pisulle irti tuohon etupihalle ja se veti semmoset laukkaympyrät, että mä jo aloin pelätä, että juoksee tielle. Mutta onhan se silti rauhallinen ja tottelevainen, tuossa kun kahdestaan oltiin, en olisi hämmästynyt vaikka se olisi alkanut puhumaan minulle, niin se tuntuu toimivan kuin ajatus.

dsc_8892.JPG
Pupu tekee Jekusta selvää…

dsc_8903.JPG
Ensin menee oikein, Pupu edellä lelu suussa ja Jekku jahtaa…

dsc_8907.JPG
Mutta voisko joku kertoa Jekulle, että homma ei mene niin, että jahtaaja ohittaa jahdattavan 😀

dsc_8929.JPG
Pupu ja jekunraato

dsc_8931.JPG
Naomikin innostui kirmailemaan pihalla, haalarista huolimatta.

dsc_8941.JPG
Neiti niin töpäkkänä valmiina uuteen hyökkäykseen.

dsc_8953.JPG
Hyökkäykseeeeeeeeen!

dsc_8958.JPG
Ja mikä oli rotu? Pomerian? Pakkasella Jekun karvat pörhistyvät…

dsc_8967.JPG
Joo, on sil ihan kaikki muumit laaksossa…

dsc_8971.JPG
Ja äkkiä karkuun ja sukellus onkaloon.

dsc_8978.JPG
Hähhähhäää, etpäs saa kiinni.

dsc_8992.JPG
Jekunraato


Naomin vaatekaappi

Posted on

Nyt kun Naomilla on tukka lyhyenä, neidillä pitää olla usein vaatteita. Naomi on sen verran kylmän arka tuon tautinsakin takia, että huppari on yleensä päällä sisälläkin. Ja jos ei ole, neiti yleensä nukkuu koirahuoneessa, jossa lattialämmitys… Mieluummin pukee koiran ja se voi olla muiden seurassa. Vaatteet on myös etu Jekun kanssa leikkiessä, Jekun hampaat eivät pureudu nahkaan vaan vaatteeseen 😀

dsc_8809.JPG
Naomin eniten käytetyt vaatteet: (vas)Velour/trikoo vuorinen ruskea puku, noppa gollege, joka juuri ja juuri menee, Pompan mantteli (hitusen liian iso, mut ei se oo niin nuukaa), syntymäkodista mukaan saatu verkkaripuku, kirpputorilta ostettu Hurtan vanha ulkohaalari (vedenpitävä kangas/fleece). Vielä pitäis katsella löytyiskö fleecehaalaria ja paitaa sekä kunnon toppahaalaria. 

dsc_8816.JPG
Naomin asenne gollege 😀

Posted in Nao

Kokoeroa

Posted on

Kyllä sen vaan taas huomaa, että Naomi saa Friskiessiä, se on niin kumma, niiiiiin mystistä. Silmät ei vuoda juuri yhtään ja ovat hyvin hyvin siistit. Ja mikä parasta, tuossa yhdessä vaiheessa iho oli jo hyvin kärsinyt jatkuvasta vuotamisesta, eikä kestänyt oikein ajeluakaan silmien alta, kun meni heti ihan verille. Nyt iho on parantunut, eikä ajelukaan tuota ongelmia. Koiran ilme ihan muuttuu, kun valumat on poissa.

2012-01-12-kokoero.jpg

Välillä näyttää, että Jekku on paljon Naomia isompi, mutta ero johtuu varmasti siitä, että Naomi on kalju ja Jekulla turkki suurentaa. Koska sitten kun ne laittaa vieretysten, niin eihnä se Jekku nyt niin iso ollutkaan 😀

dsc_8749.JPG
Naomi niin reippaana kerrankin seisomassa 😀


Banzaiiiii!

Posted on

Alat imuroimaan, yhtäkkiä nurka takaa hyökkää pieni punainen kommandokoira, joka rähähtää imurille ja poistuu paikalta… Niin, arkea Jekun kanssa 😀 . Olen yrittänyt opettaa sille, että poistuu toiseen huoneeseen, kun ei muiden koiriemme tavoin oikein tykkää imurista. Juu kyllä se häipyy muiden kanssa, hyökätäkseen pahaa aavistamattoman imuroijan eteen. Siinä meinaa saada sydänkohtauksen, kun kaikessa rauhassa imuroit ja yhtäkkiä VÄYH!

Ja virtaa tuossa pienessä miehessä riittää. Ei pakkaset tänäänkään haitanneet kun puolisen tuntia veti rallia ensin yksin pihalla ja sitten Pupun kanssa. Vaihteina oli vain täyttä laukkaa tai lyhyt täyspysähdys . Loputtomasti pieni mies jaksoi jahdata hangessa, lelu suussa juoksevaa Pupua. Nauratti vaan, että Pupun piti mennä lelu suussa edellä karkuun, mutta jostain syystä Jekku meni vahingossa metrin edellä 😀 Naomi katseli hetken terassilta sisäpaidassaan ja sitten päästin sen sisälle lämpimään, pidempi lenkki oli tehty jo aamulla, niin sai neiti lepäilläkkin.

dsc_8634.JPG
Ystävät yhdessä