Naomi treenaa

Posted on

Mitäpä sitä tekisi äitienpäivänä kuin pesisi koiran ja treenaisi sen kanssa. Kotipihalla sivulla kulkeminen toimii kuin unelma. On aivan sama onko pää ihan kenossa, kun koira seuraa vauhdilla, joudun jopa itse ottamaan juoksuaskelia. Koira on välillä jopa riehakas, mutta sitä ei estetä millään tavalla. Nyt on kaksi viikkoa aikaa treenailla painostavimmissa paikoissa eli häiriön alla. Saa sitten nähdä onko näyttelypaikka sille liikaa ja ei toimikkaan enää siellä.

Naomista saisi myös hyvän tokokoiran, se oppii hyvin nopeasti naksuttimella vaikkakin on hyvin silkkihansikkailla käsiteltävä, ettei ota nokkiinsa.

Ilon iho on nyt voinut hyvin… eiliseen asti. Seiti ei neidille maistunut ollenkaan, ei raakana, eikä mikrossa kevyesti kypsennettynä, joten olen antanut lammasta. EN tiedä onko se lammas vai pihanurmikolla makoilu, kun eilen oli mahan alus täynnä näppyä. Toivottavasti ei nurmi tai olemme pulassa!

TÄSSÄ LINKISSÄ PARI NAOMIN TREENIVIDEOTA

dsc_0965.JPG

dsc_0975.JPG

dsc_0988.JPG

dsc_0997.JPG

dsc_1025.JPG

dsc_1028.JPG


Treeniä

Posted on

Eilen oli viimeinen harjakoirien sisänäyttelyharkat, joten käytiin Naomin kanssa hieman testaamassa. Alkujärkytys oli Naomille suuri, kun harjakoiria vilisti vapaana, mutta kun kaikki otettiin hihnoihin, niin johan alkoi neiti rauhoittumaan. Pikkasen tuntui olevan Naomilla jännitystä ilmassa, mutta kun possun ulkofilettä sai, niin johan luisti (ei meillä normisti koirille possun fileitä tehdä, mtta nyt jäi kätevästi ruualta yli) 😀 .

dsc_0756.JPG

dsc_0757.JPG
Alussa vähän jännitti, että pitääkö olla reippaan näköinen, kun tääl on ällöttäviä muitakin.

dsc_0758.JPG
Mut sit jo rentouduttiin ja pujottelutkin sujui.

dsc_0765.JPG

dsc_0784.JPG
Pöydälläkään ei tarvinnut täristä, vaikka sitä ei oo kyllä harjoiteltu aikoihin.

dsc_0776.JPG


Kevättä, aitausta ja synttärit

Posted on

Kevät koitti lämpinänä, mistä harjakoirat tykkää erityisesti. Koirat paistattelevat auringossa grillaten. Ilo onkin voinut olla ilman vaatteita lämpimimpänä aikana, mutta herkästi se palelee ja päällä pitää olla edes ohut mekko. Koira on laiha edelleen, ihan tolkuttoman laiha. Isäntä kyseli onko matokuureja annettu, että olisiko laihuus sitä, joten varmuuden vuoksi annetaan nyt sekin. Ilo syö tupla annosta raakaruokaa ja saa nyt lisäksi vielä rasvaisia ihrapaloja luiden kera. Odottelen edelleen tuloksia allergioista, jos niitä ei kohta tule, niin joudumme eläinlääkäriin tuon laihuuden kanssa.

Pihallekkin on saatu väliaikaista aitausta koirille, niin ei tarvitse olla koko ajan vahtimassa. Ilo nimittäin hilpasee hakemaan välipalaa, jos silmä välttää, fasaanin muodossa siis. Niitä kun kävelee ihan tuossa tarjottimella pihassa.

Vielä viimeiseksi, ONNEA NAOMI 6 vuotta tänään! Uskomatonta, että tuo neiti saapui meille 3,5 vuotta sitten ja on täydellisesti valloittanut meidät kaikki ihanalla luonteellaan. Kiitos Maarit tästä neitokaisesta, ehkei se ole se näyttelykehien kirkkain tähti, mutta lemmikkinä voittamaton.

dsc_0682.JPG
Edellisessä kodissa haaveilin valkovuokoista pihamaalla ja yritin saada niitä kasvamaan tuloksetta. Nykyinen pihani on täynnä ihania valkovuokkoja!

dsc_0703.JPG
Koirien väliaikaisaitaus, kunhan saadaan koko takapiha aidattua.

dsc_0739.JPG
Laiheiini.

dsc_0741.JPG
Villakoiralle tämmöinen laihuus voisi olla ihan normia, mutta harjakoirat on malliltaan punkerompia ja Ilokin on aina ollut paljon tanakampi.

dsc_0747.JPG

2011-04-26-luontoa.jpg
On se joskus ollut paksumpikin… (kaksi ekaa on kuvia viime kesältä)

dsc_0677b.jpg


Poikien kanssa juoksemassa

Posted on

Nyt kun on kauniit ilmat, niin käytiin Jaanalla juoksemassa. Aslan ja Pupu riehuivat ja innostuipa Lalikin välillä vanhan leikkikumppaninsa matkaan. Joskin pojilla oli pääosin ihan muut mielessä Pupun kanssa kuin viattomat leikkihetket. Pupu hölmö kun ei tajua yhtään mitä pojilla mielessä, juoksi vaan onnessaan 😀 .

Naomi kulki pihalla omia polkujaan ja Ilo istui pääosin rapuilla vahtien, että kukaan ei koskekkaan hänen takapäähänsä kylmällä nenällä!

dsc_0430.JPG
Pupu on solmussa.

dsc_0455.JPG
Tänne ei pojat pääse.

dsc_0494.JPG
Leikkimässä Lali ja Pupu, Aslan yrittää mukaan.

dsc_0496.JPG
Tota joo…
😀

dsc_0526.JPG
Naomi kulki omia polkujaan.

dsc_0516.JPG
Lali liehittelee Pupua ja näyttää komealta.


Ja siitä se ajatus sitten lähti…

Posted on

nimittäin heinäkuun Tuusulan näyttelystä… Että jos Pupun sinne veisi. Ilman kaljuperse continetal leikkausta ois ollu aika turha, kun on haalistunut niin ajelluista kohdista, joten ei muuta kuin trimmeri laulamaan. Nätti tyttö tuli vaikkakin vielä puuttuu reippaasti tukkaa, mutta vauhdilla se näyttäisi taas vaihteeksi tulevan.

Naomin ilmotin kuukauden päähän koiranäyttelyyn Helsinkiin. Saa nyt nähdä suostuuko neiti sitten liikkumaan vai ei. Tukkaa on aika vähän, mutta mennään ihan harjoittelumielessä. Nyt vaan pitää kinkulla treenata ahkerasti.

dsc_0247.JPG

dsc_0317.JPG

dsc_0319.JPG

dsc_0348.JPG

dsc_0357.JPG


Uni kehiin

Posted on

Pääsen vihdoin kehässä pyörähtämään, mutta tällä kertaa kera Unin. Liisa ei pääse Unia viemään Lahden näyttelyyn, niin teemme pääsiäisen perheretken ja käyn kiepauttamassa Unin kehässä. Nyt kyllä alkoi näyttelyjalkaa kolottaa ja haluis päästä jo muidenkin kanssa kehiin, joskin ei noilla taida tukat riittää vielä mihinkään. Kuukauden päästä olisi viimeinen sisänäyttely Helsingissä ja mietin riittäisiköhän Naomin tukka. Ja pelottaa kyllä esiintyisikö se edes vai olisiko se taas että eka kierros menisi ja sen jälkeen ei huvittaisi 😀 .

Ilon iho on nyt parempi, mutta satunnaisia oksenteluja on silti tullut. Olen nyt siirtänyt Iloa pikku hiljaa Murren murkinan sika-kasvis valmiille pötkölle, jos se sopisi sille, niin siinä olisi edes hitusen monipuolisempaa kuin kaali-possukuurissa. Tukka on lyhyt ja siälläkin pitää pukea paitaa, ulos enempi. Tuntuu olevan hyvin kylmän arkaa sorttia tuo neiti, kun tukkaa ei enää ole.

2011-04-09-naomi-kauniina.jpg
Naomin tukan kasvua joulukuulta lähtien… Jokohan se kohta riittäisi kehiin? (kuva suurenee napauttamalla kuvaa)



Näyttelyyn…

Posted on

Taisi olla heinäkuussa, kun pyörähdettiin viimeksi kehissä Unin kanssa. Nyt huomasin Facebookista, että tänä kesänä on taas Tuusulan näyttely. Näyttelytauko on tehnyt hyvää ja pieni vipatus alkoi tuntumaan, että tuonne nyt ainakin mennään! Kun kehätkin on tuossa kilsan-parin päässä. Eri asia on, kenet saan kehäkuntoon heinäkuuhun mennessä ja kuka on terveenä. Molemmilla roduilla on laitettu italialaiset tuomarit, joten en ees tiiä ketä sinne kannattaa ilmoittaa. No leikkimielellä sinne kyllä kaikkien kanssa mentäis, kun eivät ole mitään superstaroja. 😀 Tosin, jos näyttelypaikka on sama kuin ennen, niin alustana on kivinen hiekkakenttä ja tiedän kokemuksesta, että Naomi ei kyllä suostu siinä kävelemään 😀 . ELi Ilppa tai Pupu, tai sitten molemmat ja kattoo lähempänä pääseekö ne molemmat kehiin…

 TÄSSÄ VIELÄ TUUSULAN NÄYTTELYN LINKKI

Pitää jossain vaiheessa alkaa kasata blogiinkin taas loppuvuoden näyttelykalenteria, jos siellä ois muitakin kivoja näyttelyitä tässä lähellä…